Billen trainen met een schema

Als je billen wil trainen heb je veel baat bij een goed schema. Alleen als je je aan een schema houdt, haal je het maximale uit je oefeningen.

In een ander artikel beschreven we oefeningen voor strakkere billen. Ook beschreven we manieren van trainen voor grotere billen.

Maar de frequentie waarin je traint is ook heel belangrijk. Want als je teveel traint, loop je het risico op blessures. Maar wanneer je te weinig traint, bestaat de kans dat je helemaal geen effect zal zien.

In dit artikel zetten we dan ook een aantal schema’s voor je uiteen waarmee je optimaal je billen kan trainen.

Beginners

Ben jij een beginner? Houd je dan aan het onderstaande schema. Houd er rekening mee dat je ook voldoende rust neemt. Je spieren hebben de kans nodig om te herstellen. Anders heeft het weinig zin. Je kunt deze oefeningen drie dagen achter elkaar uitvoeren. Neem daarna een rustdag.

Schema beginners

Gemiddeld

Zodra het schema voor beginners je makkelijker afgaat, is het tijd om te verdiepen in een intensievere training. Je kunt het schema voor gemiddelde training gebruiken. We adviseren wel om dit gedoseerd te doen. Dus wissel dan af: eerst gemiddeld, dan weer gewoon. Totdat ook gemiddeld vanzelf gaat.

Schema gemiddeld

Gevorderd

Wanneer ook het gemiddelde schema goed te doen is, mag je beginnen aan het schema voor gevorderde trainers. Houd er rekening mee dat je dit het beste rustig op kunt bouwen en beter niet in één keer over kan stappen.

Het schema voor gevorderde beschikt over meer sets en herhalingen. Hiermee belast je je bilspieren heel erg, waardoor ze sterker en gespierder zullen worden.

Schema expert

Resultaten

Wanneer je deze schema’s goed hanteert, zal je al binnen een maand veel resultaat gaan zien. Je billen worden strakker, ronder en groter. De vetmassa is echter verdwenen. Het resultaat is dat je twee mooie, sterke billen krijgt.

Voor nog sneller resultaat, kun je het beste ook op je voeding letten. Die is namelijk bepalend voor de snelheid waarmee vet wordt gebruikt om energie te leveren aan je spieren.

 

Intensieve training

Over het algemeen geldt: hoe intensiever de training, hoe sneller en groter het effect. Intensieve training is echter wel een stuk zwaarder. We schreven hier eerder over. De beste en meest intensieve training is wanneer je in de sportschool echt je benen gaat trainen met gewichten. Je duwt dan jezelf met je bovenbenen af, waardoor ook je bilspieren zich enorm moeten aanspannen.

Concentreer je je op je bilspieren, dan zal het effect maximaal zijn.

Als je besluit intensief je billen te gaan trainen, is het aan te raden om advies te vragen bij iemand in de sportschool. Die kunnen je optimaal begeleiden en helpen om strakkere billen te krijgen.

Iemand die dat ook heel goed kan is Nick de Zeeuw. Hij is een kenner op het gebied van training en beweging en heeft Strakke Billen Training opgezet. Bezoek zijn website om meer over Nick te weten te komen.

One Response