Billen trainen voor mannen

Als mannen hun billen trainen, hebben ze daar vaak een ander doel mee dan vrouwen. Vrouwen willen graag grotere, rondere en strakkere billen. Bij mannen blijft alleen dat laatste over. Strakke billen voor een kont waar vrouwen voor vallen.

Voor mannen is het trainen van hun billen vaak bijzaak, iets wat ze meenemen als ze hun algehele workout in de sportschool uitvoeren.

In dit artikel gaan we dieper in op de wijze waarop je als man de aandacht naar je billen kunt verleggen, zonder dat dit al teveel moeite kost.

Oefeningen voor strakkere billen

We gaan het in dit artikel niet hebben over oefeningen die je uit kunt voeren voor een strakkere kont. Daar hebben we het al vaker over gehad. We verwijzen je door naar de volgende artikelen:

In dit artikel beschouwen we het trainingsschema van de man in de sportschool en leggen we de nadruk op het trainen van de bilspieren.

 

Cardiotraining

Mannen die intensief sporten, ontkomen niet aan cardiotraining. Om al die krachtoefeningen uit te voeren heb je een ijzeren conditie nodig. Die conditie is op te bouwen door serieus aan cardio te doen. Dat betekent dus dat je moet gaan hardlopen (al dan niet op de loopband), roeien, fietsen en steps of de crosstrainer moet gebruiken.

Bij een aantal van deze cardio-oefeningen zijn je bilspieren heel goed mee te nemen. Wat dacht je bijvoorbeeld van:

  • Hardlopen
  • Fietsen
  • Steps

 

Hardlopen

Als je hardloopt span je voornamelijk je bovenbenen aan. Maar als je je bovenbenen goed traint, train je vanzelf spiergroepen mee die daarbij in de buurt liggen: je bilspieren vallen daar dus ook onder. Hardlopen is een kwestie van afzetten en opvangen. Een voortdurende belasting van de spiergroepen. Door de focus te leggen op je billen en je billen tijdens het hardlopen aan te spannen, neem je deze eenvoudig mee tijdens je training.

 

Fietsen

Fietsen is de ideale sport voor stevigere billen. Door de houding waarin je fietst kun je de bilspieren opzoeken en vasthouden. Door druk op de billen uit te oefenen, worden ze sterker en steviger. Hoe langer en hoe meer je fietst, hoe beter het zal zijn voor je billen. Ook je bovenbenen worden met fietsen uitstekend getraind.

 

Steps

De laatste oefening is de steps. Dit is een onderdeel waar je in de sportschool vooral vrouwen op ziet staan. Dat is jammer, want juist ook mannen kunnen hun bovenbenen en billen perfect trainen met steps. Hoe zwaarder je de steps zet, hoe beter het effect zal zijn.

 

Krachttraining voor je billen

Als je in de sportschool aan krachttraining doet, is het ook mogelijk om doelgericht je billen te trainen. Gebruik de beenspiertrainer door gewichten weg te duwen met je benen, maar tegelijkertijd je bilspieren aan te spannen.

Op die manier ontwikkelen zowel je bovenbeenspieren als je bilspieren zich in een sneller tempo en is het resultaat dus sneller bereikt.

Ook tijdens het trainen van je biceps en triceps kun je je bilspieren meenemen, gewoonweg door ze aan te spannen en te ontspannen.

 

Conclusie

Mannen hebben een heel ander doel als ze hun billen willen trainen. Vaak doen ze dit niet eens heel doelgericht en zijn strakkere billen een bijeffect van intensieve training.