Billen trainen vrouw

Als vrouwen hun billen willen trainen, hebben ze daar doorgaans meerdere bedoelingen mee. Vaak willen ze, in de stijl van beroemdheden als Kim Kardashian, Jennifer Lopez en Nicky Minaj een dikkere kont, omdat die sexy is. Maar het kan ook zijn dat ze klaar zijn met al dat vet rond hun billen en gewoon vet willen verliezen.

Anders dan bij mannen zijn vrouwen er vaak heel erg op gebrand om hun billen zeer goed en uitgebreid te trainen. We hebben het op deze website dan ook uitgebreid over allerlei manieren van billen trainen, oefeningen en schema’s. Ook vergeten we het belang van voeding niet.

Maar als je niet veel tijd hebt, of geen in hebt om alles op deze website te lezen, kun je genoegen nemen met deze samenvatting. Hierin vertellen we je kort en bondig mogelijk wat je moet doen voor strakke billen, grote billen en stevige billen.

Beweging

Net als bij afvallen gaat er pas iets veranderen als je jezelf aanzet tot meer beweging. Beweging zal namelijk leiden tot het verbranden van meer energie en dus ook aangemaakte vetmassa.

Beweging vind je op tal van manieren. Denk aan hardlopen en zwemmen, denk aan fietsen en wandelen en denk aan krachttraining in de sportschool. De frequentie van beweging bepaal je natuurlijk helemaal zelf, maar is wel van uiterst belang als je succesvol wil zijn met grotere, strakkere en/ of vollere billen.

We komen hier straks op terug.

 

Voeding

Naast beweging is voeding van essentieel belang. De reden dat zich vet is gaan ophopen rond je billen komt namelijk door verkeerde gewoontes op het gebied van voeding. Je kunt het tij keren door gezonder te gaan eten.

Maar voeding heeft ook een andere betekenis. Door meer eiwitten te gaan eten en minder koolhydraten bouw je nog meer spiermassa op en help je de bestaande spiermassa te verstevigen. Eiwitten zijn dus een belangrijke voedingsstof voor mensen die strakke, grote of stevige billen willen. In ons artikel over eiwitten kun je hier meer over lezen.

Kortweg kom je eiwitten tegen in de volgende producten:

  • Vlees, vis en gevogelte;
  • Noten en zaden;
  • Zuivelproducten;
  • Vleesvervangers op basis van soja.

Ook kun je in de sportschool vaak eiwitpoeders aanschaffen en daar zelf drankjes mee maken. Dit zijn de zogenaamde eiwitshakes, die je helpen om voor, tijdens en na het sporten te voorzien in de aanmaak van nog meer proteïne.

 

Rust

Onderschat tot slot het belang van rust niet. Je spieren moeten rusten na iedere inspanning die ze hebben moeten doen. Jij moet ervoor zorgen dat die rust de ruimte krijgt. Want anders werk je aan op blessures en zal je het effect dat je voor ogen hebt niet bereiken.

Voor een intensieve krachttraining geldt een rust van minstens 24 uur. In de sportschool kunnen ze je hier verder over inlichten.

 

Wat is je doel?

Afhankelijk van wat je doel is, kun je met het trainen van je kont verschillende richtingen in slaan. Het hangt af van de volgende wensen:

  • Je wilt grotere billen;
  • Je wilt strakkere billen;
  • Je wilt rondere billen.

 

Grotere billen

Wanneer je grotere billen wilt, is het belangrijk om te weten dat je niet zozeer af wil rekenen met vetmassa. Je wil je volume immers behouden. Wel wil je de huidige vetmassa versterken door te trainen. Daardoor blijven je billen qua omvang groot, maar worden ze wel steviger. De putjes waar mensen zich snel aan irriteren zijn dan verdwenen. Je kont is groot, maar wel stevig.

 

Strakkere billen

Vrouwen die strakkere billen willen, dromen van een kont waar geen vet meer op zit. Dit zijn niet noodzakelijk grote billen (hoewel dat wel kan). Je kunt strakkere billen trainen door wel te letten op je voeding en ermee te minderen, maar tegelijk fanatiek te sporten. Op die manier train je de billen, maar neemt je vetpercentage af. Je houdt strakkere, dunnere billen over dan daarvoor.

 

Rondere billen

Misschien zijn rondere billen nog wel het lastigst. Ronde billen zijn vaak ook grote billen, die wel strak zijn. Je hebt het hier dus over een combinatie van grote en strakke billen. Dat betekent dat je op twee punten moet gaan inzetten: grotere billen en strakkere billen. Door je daarop te focussen kun je ervoor zorgen dat je billen lekker stevig en groot worden.

 

Samenvatting

Vrouwen die hun billen trainen, trainen vaak met het doel om grotere, vollere billen te krijgen. Soms willen ze vooral afrekenen met vet en trainen ze meer voor strakke billen. Het is niet dat je bij al deze wensen hetzelfde kan doen. Verdiep je dus goed in de richtlijnen die we je hier gegeven hebben en  bepaal je eigen route.