Grotere billen trainen

Grote billen zijn niet lelijk. Sterker nog: mannen vinden grote billen sexy. Ze zijn zeer vrouwelijk en heel erg aantrekkelijk. J.Lo en Beyonce wisten dat natuurlijk al veel langer. Maar het ziet er naar uit dat steeds meer vrouwen hun voorbeeld volgen en ook willen beschikken over een set grote billen.

Maar hoe werk je nu toe naar die stevige, grote billen? Het is niet een kwestie van veel eten en hopen dat het vet zich ophoopt bij je kont. Want daardoor zijn je billen nog niet persé mooi en al helemaal niet stevig.

Hoe doe je dat wel? Lees hier hoe je stevige, grote billen kunt krijgen.

Oefeningen

Doelgerichte oefeningen om je bilspieren te trainen zijn bij uitstek de allerbeste en snelste weg naar resultaat. Al binnen een paar weken kun jij beschikken over die heerlijke billen waar je altijd van droomde. Maar los van oefeningen is ook cardiotraining een uitermate goede manier om stevigere billen te krijgen.

Je kunt cardiotraining natuurlijk in de sportschool uitvoeren, maar je kunt ook lekker buiten aan de slag. Hieronder een aantal tips en adviezen om je billen te verstevigen middels cardiotraining.

  • Ga buiten lopen. Probeer (en dat is misschien een beetje gek en wennen in het begin) zijwaarts te lopen. Je gebruikt op die manier andere bilspieren dan wanneer je gewoon rechtdoor loopt. Je zal zien dat de bilspieren aan de zijkant hierdoor eerst opzwellen en steviger worden.
  • Joggen is ook een perfecte manier om je bilspieren te trainen. Probeer je spieren ook echt op te zoeken: voel ze als je loopt. Alleen dan weet je dat ze je aan het trainen bent. De meeste joggers voelen vooral hun benen, maar die focus kun je zelf verleggen.
  • Traplopen is de beste manier om thuis aan het oefenen te gaan. Als je traploopt gebruik je heel andere spiergroepen dan wanneer je gewoon loopt. Je gebruikt doelgericht je bilspieren. Je kunt ook variëren in oefeningen met traplopen. Wat dacht je van twee of drie treden tegelijk?
  • Fietsen helpt goed om je bilspieren te vergroten. Zorg dat je – net als bij het joggen – je bilspieren goed genoeg aanspant. Je moet ze echt voelen, anders heeft het weinig zin.
  • De crosstrainer is een handige manier om je billen te trainen. Duw je heupen naar achteren zodat je billen uitsteken. Elke keer dat je naar beneden stapt, moet je je hiel naar onderen duwen. Door die beweging te herhalen span je je bilspieren ongelooflijk aan.

 

Squats

Zoals gezegd zijn oefeningen de beste en snelste manier om stevige, grote billen te krijgen. Maar los van de oefeningen die we beschreven zijn de meeste squats ook heel goed. Zoals bijvoorbeeld:

 

Squats met een halter

Plaats de halter op het rek op ongeveer 10 cm onder je schouders. Til hem nu op en stap onder het rek vandaan. Gebruik je bilspieren om aan te spannen. Laat je lichaam met halter zakken en duw jezelf weer omhoog. Je bilspieren moeten dan echt aangespannen zijn.

Doe steeds 8 herhalingen met zwaardere gewichten.

 

Losse gewichten gebruiken

Je kunt ook losse gewichten (dumbells) gebruiken. Houd er twee in he handen en ga wijdbeens staan. Buig je knieën en zak door je billen. Span je bilspieren aan en kom weer omhoog.

Herhaal deze oefening zo’n 8 keer per sessie.

 

Let op je voeding

Het is heel belangrijk om gezond te eten als je grotere billen wil. We hebben een uitgebreid artikel geschreven over het belang van eiwitten. Kort gezegd komt het op het volgende neer: wie meer eiwitten eet, maakt sneller en meer spiermassa aan. Stel je voor dat je je billen zeer intensief aan het trainen bent. Je maakt dan dus spiermassa aan op een heel doelgerichte plaats.

Door eiwitten te eten, worden de spieren op die plaats sneller versterkt en groter.

Voorkom dat je teveel koolhydraten eet, maar overdrijf ook niet met eiwitten.

 

Rusten

Wat ook heel belangrijk is, maar vaak wordt vergeten, is het belang van rust. Je moet tussen het intensieve trainen en cardio trainen minstens 24 uur rusten. Het liefst zelfs 48 uur als je heel intensief traint. Waarom? Je spieren hebben de tijd nodig om te herstellen. Het heeft weinig zin om je spieren aan te pakken, ze nauwelijks de kans geven te herstellen, en dan weer aan te pakken.

Een sessie van trainen kost tijd, maar het rusten heeft ook voldoende tijd nodig. Je lichaam en spieren werken namelijk nog lang na de sportsessie door. Daar hoef jij verder even niks voor te doen!

Dat verdiende rustmoment na elke training kun je gebruiken om je voedingspatroon op orde te brengen. Ga op zoek naar een dieet dat past bij je nieuwe ritme om een grotere kont te krijgen. Heb je daar hulp bij nodig?

 

Hulp bij het trainen van grotere billen

Wil jij grotere billen en wil je daar best voor trainen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Dan ben je niet de enige. Veel mensen willen graag grotere billen, omdat ze sexy zijn en aantrekkelijk worden gevonden door mannen. Maar als je het verkeerd aanpakt krijg je wel dikke billen, maar geen mooie, aantrekkelijke billen. De juiste balans in oefeningen, training en voeding is daarbij cruciaal.

Voorkom dat je de fout in gaat en maak gebruik van de Strakke Billen Training. Dit is een training die heel erg gericht is op het creëren van twee mooie, grote billen. Het is al heel veel vrouwen gelukt om met deze training doelgericht hun bilpartij te vergroten. Bezoek de website van de Strakke Billen Training voor de resultaten en meer informatie.

 

Grote billen in 1 week?

Wil jij in snel tempo werken aan grotere billen? Lees dan ons artikel waarin we uitleggen hoe je in 1 week grotere billen kunt krijgen.