Manieren van strakke billen trainen

Wil je trainen voor strakke billen en ben je al een tijdje op zoek naar oefeningen, maar kom je de juiste oefeningen nog niet tegen?

Er zijn verschillende manieren om aan strakke billen te komen, namelijk:

  • Door het doen van doelgerichte oefeningen;
  • Door het inzetten van gerichte cardiotraining;
  • Door het eten van de juiste voeding (in combinatie met beweging).

In dit artikel lichten we deze drie manieren van strakke billen trainen verder toe.

Strakke billen door doelgerichte oefeningen

Er zijn diverse oefeningen te vinden om strakke billen te trainen. De oefeningen richten zich hoofdzakelijk op het versterken en verstevigen van de bilspieren, maar trainen in veel gevallen ook de spiergroepen rondom de bilspieren.

Enkele oefeningen die kunnen helpen om snel over strakke billen te beschikken zijn:

Wil je meer oefeningen die zich echt richten op het versterken van de bilspieren? Verdiep je dan eens in de Strakke Billen Training. In deze training krijg je de beste oefeningen aangereikt om in korte tijd over een set zeer strakke, mooie billen te beschikken.

 

Strakke billen met gerichte cardiotraining

Wanneer je intensief je bilspieren wil gaan trainen, heb je ook conditie nodig. Hoe meer conditie, hoe beter je kunt trainen en hoe sneller je resultaat zal gaan zien.

Cardiotraining kan je echter ook indirect helpen, als je ervoor zorgt dat de cardiotraining de bilspieren aanspreekt. Een voorbeeld is de steps. Wanneer je op de steps gaat staan en traint, zal je je bilspieren met enige regelmaat zeer krachtig aan moeten spannen. Die herhalende beweging zal de bilspieren zeer effectief trainen. Wanneer je dit regelmatig herhaalt, kan het niet anders dan dat je bilspieren verstevigen.

Een andere vorm van cardiotraining is de fiets. Door te fietsen en daarbij zo voorover te buigen dat je je bilspieren aanvoelt spannen, kun je de bilspieren optimaal stimuleren. Herhaal dit zolang mogelijk en je zal merken dat je bilspieren een stuk sterker en steviger worden.

Het voordeel van strakke billen trainen door middel van gerichte cardiotraining, is dat je niet alleen je bilspieren traint, maar ook nog eens heel veel conditie opbouwt. Met die conditie kun je dan vervolgens weer intensiever gaan trainen.

 

Voeding en beweging

De allerbeste manier om strakke billen te krijgen is door niet alleen op je beweging te letten, maar ook op je voeding. We schreven een uitgebreid artikel over eiwitten. Door het eten van eiwitten en beter nog: het volgen van een eiwitdieet – kun jij heel veel meer resultaat uit al je beweging halen.

Een eiwitdieet zorgt ervoor dat je spieren sneller herstellen en groter worden. Je traint dus heel doelgericht je bilspieren, maar eet ook nog eens eiwitten, waardoor spieren er nog sneller worden aangemaakt en nog sneller groeien.

Los van eiwitten is het zaak om goed te drinken. Zo houd je je lichaam schoon van afvalstoffen en staat niets het aanmaken en versterken van spiermassa nog in de weg.

 

Conclusie

Strakke billen trainen kun je doen op diverse manieren. Je kunt heel doelgericht oefeningen doen om je billen te trainen, maar je kan ook cardiotraining uitvoeren om zo als bijeffect je bilspieren aan te spannen. Verder verschilt het enorm of je als man of als vrouw je billen wil trainen. De focus ligt bij mannen nu eenmaal toch ergens anders. Tot slot is het heel belangrijk om je voeding af te stemmen op je beweging. Eiwitten kunnen heel erg helpen om spiermassa sneller te doen herstellen.