Wil jij voor strakke billen trainen? Dan ben je hier aan het juiste adres. Je bent lang niet de enige die op zoek is naar manieren om doelgericht de billen te trainen met als doel ze strakker te maken.

Maar strakke billen krijg je niet zomaar door te gaan bewegen. Je zal je echt moeten gaan richten op de bilspieren. Zeker als je ze groter en ronder wil maken, maar de vetmassa wil laten verdwijnen.

Wil jij dus stevige, volle en ronde billen? Doe dan je voordeel met de artikelen op deze website.

Strakke billen trainen

Wie strakke billen wil, zal doelgericht moeten gaan trainen om de spieren in en rond de billen te verstevigen. Dat betekent niet dat je zomaar kunt beginnen.

Het beste is om op zoek te gaan naar een training die je helpt om strakke billen te krijgen. Binnen zo’n training ligt de focus op je kont, maar weet je ook wat er allemaal nog meer bij komt kijken.

In dit artikel zullen we je verder over de basis vertellen. Voor de verdieping en het doelgerichte effect verwijzen we je graag door naar de Strakke Billen Training, de beste methode om snel aan strakkere billen te komen.

 

Trainen

Het creëren van mooie, strakke billen begint met een duidelijke training. Je zal niet alleen je billen moeten trainen, want er moet waarschijnlijk ook wat vet gaan verdwijnen. Kort gezegd moet je gaan inzetten op drie gebieden:

  • Cardiotraining
  • Gezondere voeding
  • Training van spiergroepen rondom de billen

 

Cardiotraining

Waarom is cardiotraining zo belangrijk als je strakke billen wil? De reden daarvoor is eenvoudig. Cardiotraining is in feite gewoon conditietraining. Door aan cardiotraining te doen bouw je meer conditie op en met meer conditie kun je zwaarder je bilspieren gaan trainen.

Vormen van cardiotraining helpen je bovendien indirect om je bilspieren te versterken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Steps en crosstrainer;
  • Lopen op een hardloopband (of gewoon hardlopen);

Maar ook roeien is een goede manier van cardiotraining. Je spant hier meerdere spiergroepen mee aan, waaronder de spieren in je billen en bovenbenen.

 

Gezondere voeding

Minstens zo belangrijk als het trainen is gezondere voeding. Net als elke andere sporter die tot doel heeft om spiermassa aan te maken, is het van belang om te proberen koolhydraatarm te eten en te drinken. Eet bij voorkeur meer eiwitten of volg een eiwitdieet om spiermassa de kans te geven sneller aangemaakt te worden. Ook vetmassa slinkt sneller bij het laten staan van koolhydraten en het eten van meer eiwitten.

 

Training van de bilspieren

En tot slot gaat het natuurlijk om de training van de bilspieren. Door je focus op de bilspieren te leggen kun je al in een paar dagen sterkere billen trainen. Ze worden daardoor voller, ronder en gespierder. Vet verdwijnt, waardoor je minder putjes zal hebben.

Een goed programma voor effectieve bilspiertraining vind je in de Strakke Billen Training. Maar ook door gewoon gericht te trainen op je bilspieren, kom je al heel ver. Op onze website geven we je meerdere oefeningen die je kunt doen om je bilspieren te versterken.